Winkelwagen
Geen producten in uw winkelmandje
Zoeken
Aanmelden ▼
| Winkelwagen (0) ▼ |
Favorieten (0) ▼
Geen producten in uw favorieten
Hofleverancier

Nieuwe eigenaren

25 oktober 2018

Nadat haar vader ruim zes jaar geleden overleed, kwam de leiding van het familiebedrijf Lutz Mode in Vinkeveen in handen van dochter Hanneke en haar man Jasper. Op 12 oktober j.l. werden Hanneke Verhoek-Lutz en Jasper Verhoek officieel de nieuwe eigenaar van het gerenommeerde modehuis.

"Het is eigenlijk een normale overname, die niet tot een plotselinge of opzienbarende koerswijziging zal leiden", zegt Jasper. "Het bedrijf bestaat al vanaf 1904 en heeft inmiddels een goede naam tot ver over de grens. Hanneke en ik zijn ervan overtuigd dat we Lutz succesvol verder kunnen brengen. De komende jaren zullen we er alles aan doen om de goede naam waar te maken en het bedrijf te laten meegroeien met de moderne, eigentijdse ontwikkelingen in de modebranche."

Hanneke en Jasper zijn allebei 38 jaar oud en de trotse ouders van drie dochters: Beau van zes, Fleur van drie en Julia van één jaar oud. Hanneke volgde de HBO Modeopleiding Koetsier in Amsterdam en studeerde bedrijfswetenschappen aan de VU in Amsterdam. Ze haalde er haar master in marketing. Na een korte carriere bij Nike kwam ze tien jaar geleden bij haar ouders in de zaak. Jasper studeerde ook bedrijfswetenschappen, die studie sloot hij af met een master Finance. Na vier jaar als management-trainee bij Rabobank te hebben gewerkt, maakte hij ruim zes jaar geleden de overstap naar Lutz.

"Feitelijk zijn we dus al een tijd samen bezig en de overname is vooral en juridische en financiële aangelegenheid, die niet direct invloed heeft op de dagelijkse gang van zaken in het bedrijf. Maar we zijn ons bewust van de taak die we op ons hebben genomen. Wij dragen nu de verantwoordelijkheid voor de medewerkers en voor de continuïteit van het bedrijf. En het zijn onze medwerkers die in hoge mate bijdragen aan de goede naam, de goede service en de oprechte dienstverlening. Stuk voor stuk mensen die hun vak verstaan en de klanten kunnen adviseren bij hun keuze."

Exclusieve mode
Lutz Mode staat bij velen bekend als een exclusieve modezaak. "We voeren in onze collectie inderdaad veel merken die je elders niet zo vaak tegenkomt",zegt Jasper. "In die zin zijn we inderdaad exclusief en daar zijn we ook trots op. Maar die titel schuurt ook wel een beetje, want mensen associeren dat soms met dure kleding. Dat is voor sommige mensen een drempel om bij ons binnen te lopen. En dat is jammer, want wanneer men die drempel wél overstapt zal men ontdekken dat we wel degelijk ook betaalbare kleding verkopen. En onze sterkte is dat wij heel goed zijn in het adviseren van onze klanten. Het is voor ons een uitdaging om mensen te helpen bij een keuze waarvan men blij wordt, maar die ook past binnen het budget.

Overigens is een bezoek aan onze zaak ook de moeite waard wanneer men op zoek is naar cadeaus. Sinds kort hebben we ook een officiële shop-in-shop met producten van het bekende merk Rituals en verkopen we hele mooie designboeken. Leuk om als een origineel cadeau voor iemand te kopen".

LUTZ.nl
Veel mensen oriënteren zich eerst op internet vooraleer men tot aankoop overgaat. In de modebranche is er maar een klein percentage van de klanten die via internet kopen. Jasper: "Men wil toch graag het kledingstuk zien, voelen hoe de stof aanvoelt en men wil passen. En soms komt men met een bepaald idee in het achterhoofd en blijkt dat we hier iets nog veel leukers of beters in de winkel hebben. Ook hier speelt weer onze adviesfunctie een grote rol. Onze website is overigens een groot succes. We verkopen via de site tot over de hele wereld. Maar mensen schromen ook niet om vanuit Groningen of Maastricht en zelfs vanuit Duitsland of België naar Vinkeveen te komen".

Op maat gemaakt
Bij Lutz zijn ze gespecialiseerd in maatkleding. Maatkostuums worden geleverd vanaf 448 euro en een maatshirt kun je al laten aanmeten voor 98 euro. Afhankelijk van speciale wensen en speciale stoffen kan men het overigens zo duur maken als men zelf wilt. Jasper:"Naast de maatkostuums kan men bij ons ook terecht voor overjassen op maat. En binnenkort beginnen we met het maken van schoenen en zelfs jeans op maat. Desgewenst komen we ook op locatie. Mensen due zich thuuis of op kantoor een maatpak of maatjasje willen laten aanmeten, kunnen via www.lutzatwork.nl een afspraak maken. We komen dan op locatie inmeten en brengen honderden staaltjes van diversen stoffen mee, waaruit men een keuze kan maken."

Kastmanagement
Onder de naam'kastmanagement' kan een deskundige van Lutz ook langskomen om samen met de garderobekast aan een opfrisbeurt te onderwerpen. "We kijken welke kleding nog gedragen kan worden, maar we vertellen ook wat eigenlijk niet meer kan. Deze service kost 150 euro. Wanneer men vervolgens voor ten minste 1000 euro nieuwe kleding koopt om de garderobe weer aan te vullen, trekken we daar die 150 euro weer vanaf."

Nieuwe collectie
Met enige trots vertelt Jasper dat zowel de dames- als de herenafdeling er de afgelopen jaren heel veel nieuwe en hippe merken bij heeft gekregen. Daarbij kondigt hij aan dat de damesafdeling binnenkort wordt verrijkt met een aantal nieuwe merken.

"Het gaat om de merken Anine Bing, Zadig & Voltaire en het mooie schoenen merk Fratelli Rosetti. Dat zijn exclusieve merken. Om die in je collectie te mogen opnemen, moet je aan strenge voorwaarden voldoen.
Men stelt eisen aan de inrichting van de winkel en aan de collectie. Er wordt gekeken naar de website en hoe je uitingen op social media er uitzien. Het feit dat men met ons in zee wil, beschouwen we als een blijk van waardering voor ons bedrijf", stelt Jasper. Op de herenafdeling zijn de nieuwe merken onder meer het luxe jassenmerk Ten C en het betaalbare en hippe merk Lyle en Scott.

Bron: https://issuu.com/de_groene_venen/docs/de-groene-venen-19-10-2018

Media

 

Naar het overzicht